16. December 2021 | Digitaalne, Kavandamine, Õppimine
Tulevik on otsapidi alati juba praegu kohal. Tänasest päevast vaadates võime aga näha mitte ainult üht, vaid mitut tulevikku, mis kõik on rohkemal või vähemal määral tõenäolised, mõni eelistatum kui teine. On ka neid võimalikke tulevikke, mida vähemalt paljud meist...
16. December 2021 | Õppimine, Solidaarsus, Suhtlemine
Loodusteadusliku mõtteviisi arendamine ja enda mõtestamine looduskeskkonna ühe osana on tihedalt seotud loodusteadusliku kirjaoskuse kujundamisega, mis on loodusainete õpetamise eesmärk nii Eestis kui ka mujal maailmas. Kuigi loodusteaduslikust kirjaoskusest...
21. September 2021 | Digitaalne, Kavandamine, Õppimine
Ma sünnin siia maailma. Mu esimene kogemus sotsiaalsetest süsteemidest on perekond ja kodu. Need on minu jaoks valmis, ma sünnin nende liikmeks, mul ei ole vaja neid ise aktiivselt ehitada ega nende kujundamises osaleda. Kui saan vanemaks, siis tekib mulle võib-olla...
31. December 2020 | Kavandamine, Õppimine
15-aastane Philo T. Farnsworth visandas keemiatunnis vaakumtoru, mis tõotas revolutsiooni teleritööstuses. Aasta oli 1921 ning Farnsworthi visioon jäi mõistetamatuks nii tema klassikaaslastele kui õpetajale. 1938. aastal esitles Farnsworth maailma esimest elektrilist...
31. December 2020 | Õppimine, Solidaarsus, Suhtlemine
Inimese vaimse tervise saladus peitub esmajoones positiivsetes suhetes ja vahetus lähedusetundes, nagu teadusuuringud ikka ja jälle näitavad ning ka talupojatarkus kinnitab. Vaadates lapsi ja noori, siis hoolimine ning inimlik vastastikkus paistavad neis...
31. December 2020 | Kavandamine, Õppimine, Solidaarsus
17. novembril toimus MIHUSe veebiarutelu Kuidas jääda maailmast hooliva noorena ellu keskkonnakriisis? Arutelus osalesid noor keskkonnaaktivist Henri Holtsmeier, noorsootöötaja Kirsika Mühlberg, teadur ja Keskkonnaministeeriumi keskkonnateadlikkuse nõunik Liisa...