12. september 2019 | Õppimine, Suhtlemine
Mulle on eredalt meelde jäänud kunagine ringijuhendaja, kes igal võimalusel toetas loomingulisust. Ta õhutas seda tagant, julgustas katsetama ja tunnustas omanäolisust. Mäletan, kuidas ta naeratades julgustas: „Vigu pole olemas, õiget ja valet pole, on vaid sinu...
12. september 2019 | Õppimine, Suhtlemine
Mõne aasta tagusest ajast, laagris noorsootöö erialal esimesel praktikal olles, mäletan selgelt seika, kus minu kursuseõde puutus kokku kolme 10-aastase noormehega, kes otsustasid pärast lõunat koos pornograafiat vaadata. Minu tol hetkel 20-aastane kursuseõde seisis...
12. september 2019 | Õppimine, Suhtlemine
Augustikuus osalesin Arvamusfestivali arutelus „Kes päriselt õpetab – õpetaja või influencer?“. Kuigi arutelu oli konstruktiivne, täheldasin siiski osalevate õpetajate ühist muret – kuidas on neil võimalik võistelda influencer’itega? Usun, et see küsimus kõnetab ka...
12. september 2019 | Õppimine, Solidaarsus
Miks on inimõiguste haridus noorsootöös oluline? See on küsimus sellest, kas inimõiguste kultuur meie ühiskonnas loob end ise või tuleb sellele, nagu kõigele, kaasa aidata. Projekti „Noored inimõiguste eest” raames eesti keelde tõlgitud ja kunstnik Ulla Saare vahvate...
9. juuni 2019 | Digitaalne, Õppimine
Kui viskaks kiire pilgu eelmisele sajandile, siis tuleks silme ette kohe mitu tähtsat, kogu inimkonda mõjutavat momenti. (Siin märgin, et piirdun ainult teaduse ja tehnoloogia arengul ja seda ka küllalt kitsalt.) Esiteks kaks maailmasõda. Otsekohe võib tekkida...
9. juuni 2019 | Digitaalne, Õppimine, Suhtlemine
Kuidas mõista noore inimese arenguvõimalusi, aidata ja toetada teda eneseteostuses, kui suurem osa oma ärkveloleku ajast elab ta digitaalses maailmas? Kuidas meie noorsootöötajatena saaksime olla talle toeks ja abiks keskkondades, mis on tema elu nii suureks osaks?...